cindychan.reismee.nl

Een goed begin!

Hooi!

Ik ben veilig aangekomen in Phnom Penh. Wat betreft de vlucht had ik niet meer geluk kunnen hebben denk ik. Alle drie de vluchten waren te laat of hadden iets. Allereerst was het extreem druk op Schiphol vanwege de meivakantie en tekort aan personeel. Mijn eerste vlucht naar Dubai ging om 15:20, maar om 15:20 stond ik nog in de rij om langs de douane te gaan. Uiteindelijk is dit allemaal goed gekomen, omdat er nog veel mensen van mijn vlucht in de rij stonden en niet onze fout was hebben ze op iedereen gewacht met vertrekken. Doordat ik dus later was aangekomen in Dubai had ik minder overstap tijd wat fijn was. Bij mijn tweede vlucht konden we niet vertrekken omdat de vertrekbaan zo druk was waardoor het ongeveer 20 minuten langer duurde. Gelukkig had dit geen effect op mijn overstap. Ten slotte bij mijn laatste vlucht zat iedereen al in het vliegtuig en toen werd er omgeroepen dat er iets mis was met het vliegtuig en iedereen eruit moest. Hierdoor moesten we wachten op een nieuw vliegtuig en konden we twee uur later pas vertrekken. Nu klinkt het allemaal best verschrikkelijk, het viel hartstikke mee want was wel gezellig met de medepassagiers waar ik op dat moment mee was. Ik was uiteindelijk toch niet helemaal alleen.

Eenmaal aangekomen in Phnom Penh werd ik opgehaald met de tuctuc. Mijn allereerste ritje op de tuctuc, zo en dat was nog best een heftig ritje. Als in erg dichtbij inhalen, gewoon gassen als je over een open gat reed, wegen die half waren waardoor je lekker wiebelt. Even wennen, maar na een tijdje zal dit wel wennen. Ondertussen zat ik natuurlijk ook de omgeving te bekijken. Het ziet er zegmaar zo uit: vuil ligt overal op de grond, vuilniszakken op elkaar gestapeld op straat, soms vervallen panden, druk op de wegen en mensen die op de bank zitten midden op de stoep. Het leek allemaal een beetje chaotisch, maar dat is waarschijnlijk de gang van zaken hier. Wel heel veel voedseltentjes gespot, dus met eten red ik me wel denk ik haha.

Toen ik aankwam bij mijn verblijf zaten er al andere vrijwilligers buiten op het terrasje. Ik besloot eerst even mijn spullen op de kamer te dumpen en een douche te nemen. Ik deel mijn kamer met een Deens meisje dat hier studeert. Vervolgens ben ik beneden hoi gaan zeggen tegen iedereen, er wonen allemaal vrijwilligers met een andere nationaliteit wat wel leuk is. Zojuist hadden we besloten om morgen samen met een Nederlandse vrijwilliger waar ik deels mee samen werk morgen even naar het weeshuis te gaan. Ook ga ik morgen met mijn kamergenootje even de stad verkennen, gaat ze me de plekjes laten zien waar alles een beetje zit enzo. Maandag begint de introductieweek met de nieuwe vrijwilligers.

Dit was mijn first impression, maar ik heb er vertrouwen in dat het een leuke tijd gaat worden!

Cindy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!