cindychan.reismee.nl

First week

Mijn eerste week hier zit er alweer op. Aan het begin had ik nog last van een jetlag en moest ik nog wennen aan het weer hier. Het is hier elke dag zo rond de 30 graden, het is warm maar opzich wel te doen.

Zondagochtend ben ik naar het weeshuis geweest. We hadden toen kennis gemaakt met de kinderen en gespeeld met de kinderen. Toen ik in de meidenkamer was had een van de meiden mijn haar gevlecht omdat ze het leuk vond. Een ander meisje had op een papiertje hartjes getekend en gaf vervolgens dat blaadje aan mij. Het is inspirerend om te zien hoe blij de kinderen zijn met wat ze hebben. Alleen spreken de kinderen niet goed Engels, waardoor het wel wat lastiger is om te communiceren met de kinderen. In de middag heb ik niet zoveel meer gedaan, omdat ik nog moe was van de lange vlucht. Maandag was een introductiedagje. Ik kwam eigenlijk precies in week waar er weinig mensen aankwamen, ik was namelijk de enige haha. Mijn introductie was dan ook niet zo spannend, kreeg een presentatie maar het was meer een op een gesprek zoals je begrijpt. Het duurde gelukkig niet zo lang, waardoor ik 's middags vrij was. 's Middags heb ik een dutje gedaan en daarna niet zoveel meer gedaan. Dinsdag was mijn eerste werkdag bij de school. Onderweg naar werk heb ik toen vooral om me heen gekeken, hoe dichter je bij de sloppenwijk kwam hoe slechter de wegen en de omgeving werd. Eenmaal aangekomen bij een andere school was er een les bezig. Toen ik aankwam zaten de kindjes allemaal te zwaaien en hello te zeggen. Bij die andere school was er een man die me begeleidde naar de school waar ik les zou geven. Ik kreeg een rondleiding door het gebouw en uiteindelijk werd ik naar het lokaal gebracht. Precies voor mijn eerste werkdag was er een airco in het lokaal geinstalleerd, daar heb ik wel geluk mee gehad. Zonder airco is het namelijk echt bloedje heet. Ik had toen 3 uur pauze, om 1u tot 4u was er weer les. Toen ik thuis was gekomen na werk was ik gesloopt en ben ik die nacht vroeg mijn bed in gegaan, omdat ik woensdag weer moest werken. Woensdag moest ik weer vroeg uit de veren om te werken. Om half 8 werden we opgehaald door te tuctuc om die kant op te gaan. Ik gaf die dag samen les met Thom (een andere Nederlandse vrijwilliger). Om 4u waren we klaar met werk en werden we weer opgehaald. Donderdag ben ik thuisgebleven, ik voelde me niet lekker en had last van mijn buik. Ik heb de hele dag rustig aan gedaan en uitgerust. 's Avonds voelde ik me alweer stukken beter en ben ik even mee uitgegaan met de rest. Vrijdag ben ik naar de kapper geweest. Zaterdag waren we ergens wezen eten met de groep en zijn later die avond uitgeweest. Zondag heb ik eerst uitgeslapen, ik was naar de winkels in de buurt geweest. Later nog naar de boekenwinkel om samen met Thom spullen te kopen voor de kinderen op school.

Volgende week weer werken en waarschijnlijk dit weekend een paar dagen weg uit Phnom Penh om naar een ander plekje te gaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!